KNVB Nummer Speler Opzoeken: Een Complete Gids

Het vinden van het KNVB-nummer van een speler kan soms nodig zijn, bijvoorbeeld bij een overschrijving naar een andere vereniging. Dit artikel biedt een uitgebreid overzicht van hoe je dit nummer kunt vinden, wat je KNVB-account inhoudt en hoe de KNVB omgaat met je gegevens.

Wat is een KNVB-account?

Zowel KNVB-leden als niet-leden kunnen een KNVB-account aanmaken. Met een KNVB-account kun je inzien welke persoonsgegevens voor dit account vastgelegd zijn. Als je lid bent van een vereniging/de KNVB, kun je je digitale spelerspas bekijken en de zichtbaarheid van je naam en foto voor Voetbal.nl instellen. De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord kun je in de toekomst voor meer Voetbal- en KNVB-toepassingen gebruiken. De KNVB is druk bezig om alle sites en apps van de KNVB, Voetbal.nl en Sportlink van één inlog te voorzien.

Waar vind je jouw account?

Jouw account is te vinden op voetbal.nl en in de Wedstrijdzaken-app. Wanneer je op 'Instellingen' klikt, zie je jouw gegevens.

Gegevens wijzigen

Je kunt je KNVB Account gegevens deels zelf wijzigen via voetbal.nl of de Wedstrijdzaken-app en deels alleen door de ledenadministrateur van je club.

Wachtwoord vergeten

Op het inlogscherm van het KNVB Account staat de optie 'Wachtwoord vergeten'. Wanneer je hierop klikt, krijg je een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Lees ook: Maatschappelijke betrokkenheid in het amateurvoetbal: een onderzoek.

Account verwijderen

Wanneer je bent ingelogd in voetbal.nl of de Wedstrijdzaken-app, heb je de optie om je account te verwijderen bij 'Instellingen'.

Hoe vind je het KNVB-nummer van een speler?

De KNVB-relatiecode, oftewel het KNVB-nummer, is essentieel bij een overschrijving. Hier zijn de manieren om dit nummer te achterhalen:

  1. Digitale Spelerspas: Het KNVB-nummer is te vinden op de digitale spelerspas in de Wedstrijdzaken-app.
  2. Te Verlaten Vereniging: Je kunt het nummer opvragen bij de te verlaten vereniging.
  3. Teammanager of ledenadministratie: Anders kun je deze het beste bij jouw teammanager of ledenadministratie navragen.

Overschrijving naar een andere vereniging

Als je als speler naar een andere club wilt gaan, of als je in de afgelopen drie jaar hebt gevoetbald maar bent afgemeld bij je oude vereniging, heb je een overschrijving nodig. Hier zijn de stappen die je als speler moet volgen:

  1. Aanmelden bij de nieuwe vereniging: Je meldt je uiterlijk 15 juni aan bij de nieuwe vereniging. De nieuwe vereniging heeft hiervoor jouw KNVB-relatiecode nodig.
  2. Melden bij de huidige vereniging: Je meldt uiterlijk 15 juni bij je huidige vereniging dat je naar een andere vereniging gaat. Voorwaarde is wel dat je aan alle financiële verplichtingen (contributie en eventueel openstaande boetes) ten opzichte van de te verlaten vereniging hebt voldaan.
  3. Verwerking door de nieuwe vereniging: De nieuwe vereniging verwerkt de aanmelding in Sportlink Club. Ook dit dient uiterlijk 15 juni te gebeuren.
  4. Status volgen: In de Voetbal.nl app of in de Wedstrijdzaken-app kun je de status van je overschrijving volgen.

Wat verenigingen moeten doen

Wanneer de nieuwe vereniging de aanmelding van de speler ontvangt, inclusief de KNVB-relatiecode, kan de overschrijving worden aangevraagd via Sportlink Club. De vereniging waarvan de speler vertrekt, wordt geadviseerd de speler niet af te melden. De afmelding gebeurt namelijk automatisch in Sportlink Club, zodra de speler wordt overgeschreven.

Als de overschrijving op correcte wijze is aangevraagd verschijnt in Sportlink Club altijd de melding: 'Er is een overschrijvingsverzoek aanwezig'. Bij het zien van deze melding in het tabblad 'Persoon' worden de KNVB en de oude vereniging automatisch op de hoogte gebracht van de overschrijvingsaanvraag. Als de melding niet verschijnt, check dan of de spelactiviteit is ingevuld (eveneens voor het verstrijken van de deadline). Pas daarna komt de overschrijving tot stand. De KNVB verwerkt de overschrijvingsaanvragen per 1 juli.

Lees ook: KNVB-overschrijvingen: Een complete gids

Let op: Bij twijfel of de nieuwe speler in het nieuwe seizoen in categorie A gaat uitkomen (al is het maar als invaller), wordt geadviseerd toch op tijd de overschrijving aan te vragen in Sportlink Club.

Overschrijvingen na 15 juni

Is voor 15 juni de aanmelding bij een nieuwe club nog niet geregeld? Dan verloopt de overschrijving iets anders. Na 15 juni kun je dan alleen nog worden overgeschreven met een dispensatiereden. Bijvoorbeeld een verhuizing, ander werk of een andere studie. Net als met een gewone overschrijving regelt de nieuwe vereniging dit in Sportlink Club. De club levert dan ook de bewijsstukken voor de dispensatie aan.

KNVB Wedstrijdzaken-app

Bij de wedstrijdzaken-app gebruikt de KNVB persoonsgegevens van alle leden (spelers en officials etc.) van de KNVB. Ook als je nog geen KNVB-account hebt aangemaakt, worden gegevens gebruikt. Het is daarom van belang om altijd een KNVB-account aan te maken. Je gegevens worden bij de KNVB Wedstrijdzaken app gebruikt om wedstrijden overeenkomstig de reglementen plaats te laten vinden, zoals de identificatie van spelers met de KNVB spelerspas en het invullen van het Digitaal Wedstrijdformulier.

Daarnaast worden gegevens van KNVB leden gebruikt bij het tonen aan teamleden, officials en andere gebruikers van de KNVB Wedstrijdzaken app van informatie over te spelen en gespeelde wedstrijden met o.a. uitslagen, doelpunten en doelpuntenmakers, gele en rode kaarten en wisselspelers. Je gegevens worden ook gebruikt voor het versturen van de juiste pushberichten die betrekking hebben op een bepaalde wedstrijd. Bij pushberichten gaat het om mededelingen over bijvoorbeeld afgelastingen. De KNVB Wedstrijdzaken-app is een dienst van de KNVB die die onderdeel uitmaakt van de lidmaatschapsovereenkomst met de KNVB.

Privacy en gegevensgebruik door de KNVB

De KNVB gebruikt je gegevens voor verschillende doeleinden, waaronder:

Lees ook: Scheidsrechter niet aanwezig? Dit zijn de stappen

  • Het tonen van wedstrijdinformatie aan teamleden, officials en andere gebruikers van Voetbal.nl. Hierbij worden naam en foto van spelers en officials getoond (afhankelijk van zichtbaarheid), evenals uitslagen, doelpunten, kaarten en wisselspelers.
  • Het verstrekken van informatie aan spelers en begeleiders van verenigingen over trainingen, vrijwilligerswerk en evenementen.
  • Het tonen van wedstrijdinformatie aan niet-KNVB leden die bepaalde verenigingen, teams of spelers als favoriet hebben ingesteld.
  • Het versturen van pushberichten over wedstrijden en andere relevante informatie.

Zichtbaarheid van naam en foto

Bij je KNVB account kun je als KNVB lid voor Voetbal.nl instellen hoe je naam en foto getoond worden voor andere gebruikers van Voetbal.nl. Je kunt kiezen voor tonen van naam en foto, je kunt kiezen voor het tonen van alleen je naam en je kunt kiezen voor afschermen; dan worden je naam en foto niet getoond, ben je niet vindbaar en kun je geen Man of the Match worden. Ben je 15 jaar of jonger, maak een keuze die je ouders of verzorgers goed vinden. Je naam en foto worden getoond in de KNVB Wedstrijdzaken app. Dit is voor de identificatie van spelers (je KNVB pas) en voor het Digitaal Wedstrijdformulier. Het tonen van je naam en foto in de KNVB Wedstrijdzaken app kun je niet zelf instellen.

Gebruik van adresgegevens en telefoonnummers

Als lid van de KNVB kan de KNVB je adresgegevens beschikbaar stellen aan partners van de KNVB en partijen uit geselecteerde branches voor het door hen per post toezenden van informatie en/of exclusieve aanbiedingen. De KNVB stelt geen adresgegevens beschikbaar voor aanbiedingen per post gericht aan KNVB leden jonger dan 16. Wel kunnen we adresgegevens beschikbaar stellen voor aanbiedingen per post gericht aan de ouders/verzorgers van die leden. Als je geen post met informatie en/of exclusieve aanbiedingen wilt ontvangen, stuur dan een bericht naar de KNVB.

De KNVB kan je telefoonnummer beschikbaar stellen aan partners van de KNVB en partijen uit geselecteerde branches voor het door hen telefonisch doen van exclusieve aanbiedingen. Als je telefoonnummer opgenomen is in het bel-me-niet-register, dan wordt je telefoonnummer niet gebruikt voor aanbiedingen. De KNVB stelt geen telefoonnummers beschikbaar voor aanbiedingen per telefoon gericht aan KNVB leden jonger dan 16. Als je geen gebruik wilt maken van het bel-me-niet-register en toch geen telefonische aanbiedingen wilt ontvangen, stuur dan een bericht naar de KNVB.

Foto's en filmpjes

Daarbij gaat het om persoonsgegevens van de inzender van foto’s en filmpjes en van de personen die daarop herkenbaar te zien zijn. De foto’s en filmpjes worden met de naam van de inzender geplaatst bij de wedstrijd waar ze betrekking op hebben en zijn zichtbaar voor de spelers en officials van die wedstrijd en voor andere gebruikers van voetbal.nl die een speler of een team van die wedstrijd als favoriet opgegeven hebben. Je bent zelf verantwoordelijk voor de foto’s en filmpjes die je instuurt.

Upload alleen foto’s of filmpjes:- als je 16 of ouder bent,- van jezelf, van familieleden of vrienden of van het eigen elftal,- van mooie wedstrijdmomenten, mooie acties en goals. Upload geen portretfoto’s. Handel niet in strijd met de wet en plaats:- geen discriminerende of beledigende foto’s of filmpjes,- geen onjuiste of misleidende foto’s of filmpjes,- geen commerciële boodschappen.

Cookies

De KNVB wil uw privacy en de gebruiksvriendelijkheid zoveel mogelijk waarborgen. Ook vinden wij het van belang om u te wijzen op de mogelijkheid om geen cookies op te slaan.

Rechten als KNVB-lid

Iedereen heeft het recht op kennisneming van hun gegevens (inzage) en heeft het recht om te vragen om gegevens te wijzigen, te verwijderen of af te schermen. Voor kennisneming, correctie en een verzoek tot afschermen of verwijderen van je gegevens, kun je contact opnemen met de KNVB. Als je voor wijziging van gegevens bij je vereniging moet zijn, zullen we je vereniging informeren over je verzoek.

Veelgestelde vragen en support

Heb je technische problemen met registreren of inloggen? Bekijk de veelgestelde vragen op de KNVB website. Heb je hierna nog vragen, dan kun je contact opnemen met KNVB Contact. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je contact opnemen met de Servicedesk van Sportlink of een ticket aanmaken in het Online Helpdesksysteem.

KNVB-leden account voor ouders/verzorgers

Als je als ouder/verzorger meerdere kinderen hebt die lid zijn, kun je daarvoor één KNVB-leden account gebruiken. U kunt het account dan zelf beheren en zelf de voetbal.nl app gebruiken. Een overzicht van die gegevens zie je bij de instellingen van je account. Als je het account gebruikt registreren we het inloggen en uitloggen. Als je bij inschrijven bij een vereniging al een foto voor je digitale spelerspas hebt ingeleverd, dan wordt die foto gebruikt.

tags: #knvb #nummer #speler #opzoeken