Een Voetbalplaatjes Boek Maken: Een Complete Gids

Een eigen stickerplaatjes actie op touw zetten is een fantastische manier om betrokkenheid te creëren, loyaliteit te stimuleren en de naamsbekendheid van je bedrijf of vereniging te vergroten. Of het nu gaat om voetbal, hockey, handbal of een andere sport, een stickerboek actie biedt talloze mogelijkheden. Dit artikel biedt een uitgebreid overzicht van hoe je een succesvol voetbalplaatjes boek kunt maken, van concept tot realisatie.

Waarom een Voetbalplaatjes Boek?

Voetbalplaatjes boeken zijn meer dan alleen een leuke hobby; ze zijn een krachtig marketinginstrument. Hier zijn enkele voordelen:

  • Klantbinding: Stickerboeken zijn een ideale manier om de betrokkenheid van klanten te vergroten door te sparen voor bekende gezichten of herkenbare objecten of dieren. Dit leidt tot een mooie loyaliteitsactie.
  • Omzetstijging: Door klanten aan te moedigen producten te kopen om plaatjes te sparen, stimuleer je de verkoop en verhoog je de omzet.
  • Verenigingsgevoel: Voor sportverenigingen is een stickerboek een geweldige manier om het teamgevoel te versterken en leden te betrekken. Ga bijvoorbeeld voor een smoelenboek, waarbij je plaatjes laat drukken van de leden. De leden kunnen de plaatjes verzamelen en plakken in het van tevoren verkregen stickerboek.
  • Originele Actie: Door zelf stickerboeken en plaatjes af te drukken kun je je eigen stickerboek actie opzetten. Met welk doel je het ook doet, het maakt de actie sowieso origineel en leuk.

Ideeën voor Jouw Stickerboek Actie

De mogelijkheden voor een stickerboek actie zijn eindeloos. Hier zijn enkele ideeën om je op weg te helpen:

  • Voetbalplaatjes Eredivisie: Een voetbalplaatjes boek drukken doet het altijd goed met voetbalplaatjes van alle spelers uit de Eredivisie.
  • Voetbalplaatjes Eigen Vereniging: Of kies voor voetbalplaatjes binnen je eigen voetbalvereniging.
  • Dierenplaatjes: Kies voor iets heel anders en ga voor dierenplaatjes.
  • Smoelenboek Vereniging: Voor een grote vereniging is het leuk om iets speciaals voor jouw leden te doen. Ga bijvoorbeeld voor een smoelenboek, waarbij je plaatjes laat drukken van de leden. De leden kunnen de plaatjes verzamelen en plakken in het van tevoren verkregen stickerboek.
  • Bedrijfspromotie: Zo kun je om klanten te werven voor jouw bedrijf gaan voor een voetbalplaatjes boek, waarbij klanten de plaatjes kunnen sparen door producten uit jouw winkel te kopen. Je kunt helemaal zelf bedenken wat voor stickerboek en welke plaatjes je wilt laten drukken.

Uiteindelijk bepaal jij zelf de opzet.

Het Ontwerp van het Stickerboek

Het ontwerp van je stickerboek is cruciaal voor het succes van de actie. Een professioneel en aantrekkelijk ontwerp trekt de aandacht en maakt het sparen leuker.

Lees ook: Passie en Kritiek NAC Breda Ultras

  • Professionele Vormgeving: Het is belangrijk dat het ontwerp van je stickerboek op een professionele en mooie manier is vormgegeven.
  • Lay-out: Denk goed na over de lay-out van het boek. Zorg voor voldoende ruimte voor de stickers en voeg eventueel extra informatie toe, zoals statistieken of weetjes over de spelers.
  • Cover: De cover is het eerste wat mensen zien, dus zorg ervoor dat deze aantrekkelijk en relevant is voor het thema van het stickerboek.
  • Joy Reclame: Joy Reclame helpt je graag bij het maken van het boek.

De Productie van de Stickerboeken en Plaatjes

Naast je eigen ontwerp en eigen plaatjes heb je nog genoeg andere keuzes bij het drukken van je stickerboek. Zo kun je kiezen uit een stickerboek met twee nietjes in de rug of met een gelijmde rug. Ga voor een softcover boek of een hardcover boek. Kies het aantal pagina’s, het aantal geniete boeken en het aantal stickers. Kies voor 48, 56 of 64 pagina’s en bestel je boeken vanaf 500 stuks of kies bij een grote actie voor maar liefst 10.000 stuks.

  • Aantallen: Aantallen zijn vanaf 50 stuks mogelijk, vraag hiervoor een offerte aan.
  • Bindwijze: Zo kun je kiezen uit een stickerboek met twee nietjes in de rug of met een gelijmde rug.
  • Cover: Ga voor een softcover boek of een hardcover boek.
  • Pagina's: Kies het aantal pagina’s, het aantal geniete boeken en het aantal stickers. Kies voor 48, 56 of 64 pagina’s.
  • Oplage: Bestel je boeken vanaf 500 stuks of kies bij een grote actie voor maar liefst 10.000 stuks.

Fotografie van de Spelers

Voor een voetbalplaatjes boek is het essentieel om goede foto's van de spelers te hebben. RobinKFotografie biedt hierbij professionele ondersteuning.

  • Professionele Fotografie: Gezien mijn jarenlange ervaring met voetbalplaatjes ben ik in staat om snel en efficient al uw leden te fotograferen. Zowel de fotografie als de ontwikkeling van fotoboeken en de zelfklevende voetbalplaatjes kan ik verzorgen.
  • Planning: In samenwerking met de vereniging wordt een inschatting gemaakt van de benodigde tijd om alle leden te fotograferen. Vervolgens zal er een planning worden gemaakt zodat de leden, ouders en eventueel een supermarkt op de hoogte is van de actie.
  • Mobiele Studio: RobinKFotografie komt met een mobiele flitsstudio op locatie en zal daar in samenwerking met de club alle leden fotograferen.
  • Tagging en Nabewerking: De gemaakte foto's worden getagd aan de hand van een nummer, dit nummer wordt digitaal gelinkt aan de naam van een bepaalde speler. De gemaakte foto's worden vervolgens een voor een nabewerkt.
  • Pasfoto Formaat: De foto's worden op pasfoto formaat gedrukt met de betreffende naam van het lid.
  • Teamfoto's: Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om bijvoorbeeld alle seniorenteams met enkel een teamfoto te fotograferen.
  • Persoonlijk Langskomen: Voor alle mogelijkheden, tarieven en opties kom ik graag persoonlijk bij u langs.

Voorbeeld Tijdschema Fotografie:

Zaterdag 1-10 en 8-10 worden de foto’s gemaakt tbv het voetbalplaatjes boek. Hieronder volgt een tijdschema. Graag 5 minuten voor het genoemde tijdstip omgekleed melden in de kelder (voormalig jeugdhonk) van onze accommodatie. Hier worden de individuele foto’s gemaakt waarna de spelers naar de plek van de teamfoto kunnen lopen. Er is zoveel mogelijk rekening gehouden met wedstrijden die alle teams op de genoemde dagen moeten spelen. Er zal nog door iedereen getekend moeten worden ivm de AVG-richtlijnen. Bij spelers onder de 16 jaar moet dit door een ouder worden getekend. Omdat er zo’n 500 foto’s gemaakt moeten worden, wordt er een strakke planning gemaakt, waar we ons goed aan moeten houden, want het is een hele klus.

Distributie en Promotie

Een goede distributie en promotie zijn essentieel om je stickerboek actie tot een succes te maken.

  • Distributiekanalen: Bepaal hoe je de stickerboeken en plaatjes gaat verspreiden. Dit kan via de winkel, de sportvereniging of een andere relevante locatie.
  • Promotiemateriaal: Maak promotiemateriaal zoals posters, flyers en social media posts om de actie onder de aandacht te brengen.
  • Spaaractie: Tijdens de spaaractie, die tot 7 februari loopt, ontvangen klanten bij iedere 10 euro aan boodschappen 4 voetbalplaatjes.
  • Spelersbus: Er zijn natuurlijk altijd klanten die de voetbalplaatjes niet willen hebben. Deze kunnen ze nu niet aan de jonge spaarders geven. Hiervoor hebben we de ‘spelersbus’ gemaakt. Klanten die hun voetbalplaatjes niet willen hebben, kunnen deze hierin gooien.

Voorbeeld van een Succesvolle Actie: Albert Heijn

Albert Heijn trapt 2021 af met een nieuwe voetbalplaatjes-spaaractie. Tijdens de spaaractie, die tot 7 februari loopt, ontvangen klanten bij iedere 10 euro aan boodschappen 4 voetbalplaatjes. In het verzamelalbum is plek voor 250 voetbalspelers van de Eredivise en de KNVB elftallen. AH meldt dat het wegens corona niet mogelijk is voor jonge spaarders om bij de winkel voetbalplaatjes te verzamelen of te ruilen: “Er zijn natuurlijk altijd klanten die de voetbalplaatjes niet willen hebben. Deze kunnen ze nu niet aan de jonge spaarders geven. Hiervoor hebben we de ‘spelersbus’ gemaakt. Klanten die hun voetbalplaatjes niet willen hebben, kunnen deze hierin gooien.

Lees ook: Kleding en benodigdheden Uganda

AVG-Richtlijnen

Vergeet niet om rekening te houden met de AVG-richtlijnen bij het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens.

  • Toestemming: Er zal nog door iedereen getekend moeten worden ivm de AVG-richtlijnen. Bij spelers onder de 16 jaar moet dit door een ouder worden getekend.

Lees ook: Steun het Nederlands Elftal met stijl

tags: #voetbal #plaatjes #boek #maken